Die englische Seite Game Studies führte vor kurzem ein ausführliches Interview mit Tim Schafer ('Grim Fandango', 'Vollgas'), dessen Name allerdings unglücklicherweise falsch geschrieben gewurde - genau wie SCUMM und einige andere Dinge. Dafür ist der Inhalt an sich aber sehr interesant und lesenswert, Tim philosophiert über die Grundsätze des Game Designs, Cut-Scenes und seine Ideen zu Storys und Charakteren. Auch seine alten und neuen Spielen - wie z.B. der Xbox-Exklusivtitel 'Psychonauts' - sind ein Thema des Gesprächs. Hier ein Ausschnitt:
CP: I was reading about the new game, Psychonauts, and I was really intrigued by the fact that you used this psychic vehicle as a way to do a game. Where did you get that idea?
TS: One of the great things about games is that they kind of accidentally explore surrealism, because they're so abstract. Myomoto games are very crazy and surreal, and people just accept it. I always wanted to do a game that really went crazy with that. I remember we had this sequence in Full Throttle where Ben was going to take peyote, and we had this interactive peyote trip. But it got cut because we didn't think that would really fly at LucasArts. |
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Grim Fandango
- Entwickler
- LucasArts Entertainment Company
- Publisher
- THQ
- Release
- 1. Oktober 1998
- Auszeichnungen
- Adventure Corner Award
- Trailer
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- Sprachen
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- Systeme
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- Stichwörter
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Vollgas: Full Throttle
- Entwickler
- LucasArts Entertainment Company
- Publisher
- THQ
- Release
- 1995
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- Quelle
- Zum kompletten Interview