Im Onlineforum des deutschen Konsolenmagazins Man!ac hat ein User die Wertungen des offiziellen englischen Xbox-Magazins geposted, darunter auch die von 'Baphomets Fluch 3'.
Und ohne euch weiter auf die Folter zu spannen: 9 von 10 Punkten.
Außerdem hat unser Shoppartner Amazon.de den Verkaufspreis der PC-Version des schlafenden Drachen auf unglaubliche 39,99€ gesenkt. Über untenstehenden Link könnt ihr das Spiel vorbestellen.
Update 29.10.
Das britische Spielemagazin PC Gamer (Ausgabe 129) gab dem Spiel laut einer Meldung im offiziellen Revolution-Forum 87%. Der Post im Original-Wortlaut:
Insgesamt also ein positiver Test, mit den einzigen Kritikpunkten, dass einige der Action Events (die Situationen, in denen ihr schnell reagieren müsst) nicht hätten sein müssen und, dass das Spiel im Vergleich zu den beiden Vorgängern an Tiefgang vermissen läßt.
Und ohne euch weiter auf die Folter zu spannen: 9 von 10 Punkten.
Außerdem hat unser Shoppartner Amazon.de den Verkaufspreis der PC-Version des schlafenden Drachen auf unglaubliche 39,99€ gesenkt. Über untenstehenden Link könnt ihr das Spiel vorbestellen.
Update 29.10.
Das britische Spielemagazin PC Gamer (Ausgabe 129) gab dem Spiel laut einer Meldung im offiziellen Revolution-Forum 87%. Der Post im Original-Wortlaut:
Basically saying that it was a great transition to fully fledged 3D and the action bits work well, though they did say that some of the arcade bits to test reflex actions really shouldn't have been there. The only other real disadvantage was that they said the game lacked the depth of the previous two. All in all a positive review. |
Insgesamt also ein positiver Test, mit den einzigen Kritikpunkten, dass einige der Action Events (die Situationen, in denen ihr schnell reagieren müsst) nicht hätten sein müssen und, dass das Spiel im Vergleich zu den beiden Vorgängern an Tiefgang vermissen läßt.
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Baphomets Fluch 3: Der schlafende Drache
- Entwickler
- Revolution Software Ltd.
- Publisher
- THQ
- Release
- 14. November 2003
- Auszeichnungen
- Adventure Corner Award
- Trailer
- Hier ansehen • Bei Youtube ansehen
- Webseite
- http://www.broken-sword.com
- Sprachen
-
- Systeme
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- Stichwörter
- Baphomets Fluch 3 im Humble Store kaufen (Affiliate-Link)
- Baphomets Fluch 3 bei Amazon kaufen (Affiliate-Link)
- Quelle
- Baphomets Fluch 3 jetzt vorbestellen!
23 Kommentare
Abgesehen davon: Mit zwei anderen Spielen, die Zweitbeste Wertung in dem Magazin...(nach Project Gotham Racing und Rainbow Six).
Very nice!
Anzumerken ist vielleicht noch, dass es sich um eine '9.0' handelt. Das hebt die Wertung ein wenig, zumindest im Kopf (rechnerisch natürlich nicht, schon klar).
Das Spiel wird viele Konsolenspieler glücklich machen!
Die Wertung hört sich ja in der Tat vielversprechend an, was die Wertungen von anderen Magazinen angeht, aber bei der deutschen Fachpresse wäre ich mir nicht so sicher, dass die zwangsläufig Wertungen in der Nähe der Wertungen aus dem Ausland vergeben. Lassen wir uns überraschen, was Gamestar, PC Games und Co. so von sich geben.
Baphomets Fluch 3 kann kommen
ich ahne schlimmes... *zumadventuregottbet*
derwolf
oder?
Stellt sich auch die Frage, was die unter "Spieltiefe" verstehen. Da kann sich ja so einiges dahinter verbergen. Könnte sein, dass gemeint ist, dass die Story nicht so tiefsinnig ist oder auch, dass die Dialoge nicht ganz so ausgeprägt ausfallen, etc.
Warten wir's einfach ab und bilden uns eine eigene Meinung. "Uns" interessieren die Wertungen ja ohnehin nur indirekt, oder wer greift bei BF3 nicht blind zu?
Übrigens findet ihr dort auch neue Bilder
http://www.echoplayer.com/bs_tsd_preview.html
Da die Schrift so klein ist habe ich den text hier rein kopiert
Broken Sword: The Sleeping Dragon
Developed by Revolution
Published by THQ (UK/Europe) and The Adventure Company (USA)
Available on PlayStation2, Xbox and PC
Released on 15th November
Wrought in conjecture, apprehension and excitement, fans of arguably one of the greatest point-and-click series' to grace monitor or television alike, were intrigued to discover that the third title would be embracing the third dimension. Many were puzzled as to how the much-loved characters and the story itself could maintain consistency in what was respectively a whole different world. Whilst it is inevitable that some will refuse to be pleased, having been privileged to play a reasonably complete build of the game, it is difficult to not be gratified at the tremendous work Revolution has completed.
Continuing the tone set by the previous two games (Broken Sword and Broken Sword: The Smoking Mirror/ Circle of Blood), you adopt the characters of George Stobbart and Nico Collard, the former an American lawyer and the latter a French journalist, as they become entwined in a tale of the Knights Templar, Mayans and the Voynich Manuscript. Considering the earlier titles were noticeably well-written, it is of little surprise that The Sleeping Dragon's prose it both imaginative and engaging. The story takes you to a variety of locations - some familiar, others not, and you meet an assorted cast of characters whom may help or hinder you progress. It is not a necessity to have played any of the other games, as this one is presented as an episode in its own right, although you may miss obscure in-jokes, and of course, the chance to have played two great titles.
Most importantly, however, is the way in which the game plays. It must be noted that this if far from being a traditional point-and-click game, in 3D, thankfully, after the poor execution of the fourth Monkey Island title. Without wishing to sound biased, although inevitably I will, playing Broken Sword just feels "spot on", in relation to what you are doing. I played The Sleeping Dragon on a PC, using a control pad similar in layout to the DualShock2. I noted the controls for using the keyboard as a controller, but I couldn't test them, and hence wouldn't know what it's like to play using the standard PC control set-up. The following will most-likely be fitting for the console control method, in which movement is handled by the analogue or digital pads. George or Nico walk by default, but they can run by holding down a shoulder button. Usefully, if the aforementioned pad is released but the shoulder button is still held, the character will continue to run in the direction that they are facing. The inventory can by accessed and cycled through at the touch of a button, and it is straightforward to combine items.
A noteworthy addition to the genre (if one is available) is the use of context-sensitive buttons. These are mapped to the face buttons on the controller and their uses alter in accordance to how you can interact with a specific object. As an example, if you are hanging from a building, there would be options to climb up, or to drop down. These are then executed by pressing the relevant button. For the most part this system is practical and straightforward to use, although at times there is a loss of continuity between actions - at one time a certain button may be used to climb a wall, yet immediately after the same one is used to drop down from another wall. The use of these multi-task buttons is also fundamental in a novel idea to the series - action events. These are dispersed at specific points throughout the game and serve to interest and to make the player think on the spot. Similar in style to Shenmue's QTEs, although you are not specifically told what to do, and are not meant to perform certain actions within split seconds of each other. You are usually trapped in a dilemma, yet have the relevant tools nearby for assistance, so it is up to the player to act accordingly within a certain time.
Aesthetically the game is rich. The visuals are lively and vibrant, and in-game models are appropriately detailed. The game strikes a pleasant balance between realism and a cartoon-style (a la the original games), staying true to the earlier games in some respects, but also creating its own unique style. Aurally I can't comment, as the build I played was void of any sound or music. However I frequently heard music and voice clips emanating from across the room whilst I was at Revolution. From what I heard, I was impressed. The musical style is certainly similar to that of the other games, and I look forward to listening to all of it.
Broken Sword: The Sleeping Dragon is set for release in November, and even though I've played through the majority of the game (albeit many parts were unfinished) and know how it ends, I yearn to play it again - such is the quality and playability of it. And like any good story it'll be worth reading (or playing) again and again and again.
Words: Ben Haddock
Das Jan
Der Titipoco
Aber wenig Tiefgang? Ich fuerchte ebenfalls Schlimmes..
Es sei denn er macht seinen Job nicht gut genug
Meiner meinung nach kommt BF II Storymäßig überhaupt nicht an BF I ran, aber das sagte der Tester auch nicht, er steckte die Games einfach gemeinsam in einer Schublade !!
Also ich erwarte eine "sehr gute" fortsetzung des ersten Teils, denn keine Story wird BF I toppen, das ist wirklich sehr schwer !!!
Also ich würde mir jetzt, kurz bevor BF III rauskommt nicht wegen solche kommentare die Laune verderben lassen !!!
Wenns rauskommt steckt das Spiel rein, macht die türen zu, und genießt was auf euch zukommt
Viel Spaß
PC Games, Gamestar und PC Action hatten bis jetzt alle eine kleine Vorschau und in keiner hab ich gelesen das es keinen Tiefgang hätte, ganz im Gegenteil. Und das mit den Actionsequenzen auf Knopfdruck: Also bitte, wie schlimm kann das denn sein? Wir haben jetzt schon solche "Actionsequenzen" (Ich hasse dieses Wort) in Trailern gesehen und man musste einfach nur ein Knopf drücken um nicht vom Killer mit dem Auto überfahren zu werden. Im fertigen Spiel würden mich diese Szenen in denen es sich um Sekunden handelt nicht die Bohne jucken, ganz im Gegenteil es wird die Stimmung etwas auflockern! Und jetzt kurz vor dem Release wird so ein trouble daraus gemacht.
Also warten wir den ersten deutschen Test ab, völlig unbegründet sich jetzt durch einen wiedersprüchlichen ausländischen Test die Stimmung vermiesen zu lassen
@ Hitmann Hart,
diese Preview ist nicht die, die Murray bei den News gepostet hat. Das ist ein ziemlich guter Test und sogar von einem ganz normalem Gamer, keinem Redakteur. Geht doch
Ich glaub da hatte jemand was mit der Tiefe falsch verstanden...
Jedenfalls:
"The stongest point they said was the storyline (although it has less dialogue and information to read) is proper Broken Sword Stuff with ancient manuscripts, globe trotting, underground temples etc. Also the relationship between Nico and George is very well portrayed. The facial expressions are very well done they say."
Britische BF3-TV-Werbung und ein neues Review von einem tschechischen Magazin: 9.3.
8/10 - An engrossing, quirky adventure that satisfies the Indiana Jones and Miss Marple in us all. TSD almost lives up to the previous 2 games.